Två ovan nämnda underbara filmer som jag har sett I helgen. Otroligt tänkvärda och som handlar om livet och olika kvinnors liv som tar en vändning. Båda är inspelade i vackra och pitoreska miljöer som jag bara längtar efter att få uppleva. Kvinnor som vågar ta sig ut i det okända och som får uppleva underbara möten som får en livslång relation på djupet. För vissa kan sådana filmer vara tråkiga, men för mig väcker det en känsla av att jag saknar något i mitt liv som jag skulle vilja uppleva. Tänk att kunna få en livslång relation till en för dig helt okänd människa? En vänrelation som betyder något och som man kan få utbyte av. I filmer kan allt hända, det vet vi alla och någonstans så tror jag att sådana saker ändå har hänt/händer. Varför skulle det inte ha gjort det? Och det behöver säkert inte vara så svårt, bara man vågar. Men jag tänker att här i Sverige kan sådant aldrig hända, inte på det sättet. Det beror förstås på en själv. Nu för tiden kan jag inte se en sådan film för sent på kvällen, för då har jag väldigt svårt att somna på grund av att jag ligger och tänker på hur livet ibland skulle kunna bli lite mer spännande. Jag har en helt underbar familj och jag är nöjd, men tyvärr blir det lite för mycket vardag ibland.

