Hittade dessa kort på Höglia på unga kvinnor och män i olika sammanhang, vardag, kärlek, festligheter, mode, arbetsliv. När jag tittar på dessa bilder så förflyttas jag tillbaka i tiden och försöker leva mig in i vilket liv dessa människor levde. Var de lyckliga? Fick de leva det liv de ville? Utifrån bilderna ser det helt fantastiskt ut :). På några av bilderna stod det årtal. Det var några få tal som var tagna mellan 1934 – 1938, så jag antar att alla bilderna är från den tiden. Det är en så häftig känsla att hitta sådana bilder, därför har jag gjort ett kollage med några av de bilder som låg i lådan. Det finns många fler kvar bland annat på barn, som jag också kommer att göra ett mindre kollage av. Ramen hittade jag i snickeri verkstaden som inte var helt klar, det fanns ingen baksida till den. Denna tavla kommer att hänga i pysselrummet helt klart.

