Etiketter

,

Lördagen är nog bäst av dem alla, men är någorlunda utvilad och orkar med att sätta igång olika projekt för dagen, sedan kan man vara vaken länge på kvällen och kanske till och med in i natten för man vet att nästa dag är man också ledig. På söndagen behöver man inte göra något om man inte vill, då är det tillåtet att vara småseg ;).

Mina lördagsplaner är inga speciella, vi ska idag som alla lördagar åka  till affären för att köpa lördagsgodis till pyret. Nu på morgonen har jag fotat lite till morgondagens triss där temat är upprepningar och under tiden har jag lyssnat på Nina Simone och annan jazz. Ja och just nu så bloggar jag lite för det är på helgen som jag har mest tid vilket kanske ni har uppmärksammat, inte många inlägg under veckorna här inte 🙂 Sedan kanske jag ska sy lite med min nya sy maskin som jag fick igår, i alla fall prova lite. Sedan måste jag lyssna igenom resterande jazz skivor för att se om det är något som jag ska ha kvar eller inte, detta är en order av min man ;). Allt däremellan går till matlagning och umgänge med familjen. Just det, sedan har jag bokat in mig på sh`bam men får se om jag tar mig tid att gå eller hur vädret blir. Det sägs att en snö storm ska dra över här framåt eftermiddagen och som ska hålla på fram till imorgon, en klass 2 varning har utlovats. Så ser mina planer för lördagen ut, vad ska du göra?

En bild på min nya sy maskin 🙂

