Etiketter

, , , ,

Påsk helgen tillbringade vi i Gävle hos mina föräldrar. Det är alltid lika roligt att åka hem och hälsa på, vilket inte sker så ofta nu för tiden. Vädret var vacket men kallt, det blev lite små utflykter och resten av tiden gick till att umgås med föräldrarna och bröderna. Vi gjorde ett besök på järnvägsmuseet vilket var mycket trevligt, fast pyret tyckte det var lite små läskigt att gå in i tågen, speciellt där det var ljudeffekter. Det var länge sedan jag var där och vi får nog göra ett nytt besök i sommar, då kan man ju få åka tåg också 🙂 Det är väldigt fint museeum, så har du vägarna förbi Gävle gör ett besök där. Sedan träffade jag på en gammal klasskompis från gymnasietiden, det var kul och överraskande, alltid lika konstigt att träffa på folk som man inte har träffat på jätte många år, man är ju som inte i samma ålder som då, men kul :). Sedan blev det lite stros på stan, var in på myrorna bland annat vilket var mycket bra men jag köpte inget. Det blev ett besök på caféet Lido som har funnit i alla år, ett retro café och konditori med typ 60-tals inredning där de har en fungerande jukebox :). Där har man suttit många gånger och fikat och spelat musik och pratat. Se bilden med familjen, det är lite annat nu när man är på café i alla fall med familjen, alla sitter med telefonerna 😉 till och med pyret, inte så mycket prat med andra ord. Sedan blev det några promenader till olika lekparker och en promenad i skogen med Ronja. Det är väldigt fina spår i Gävle. Ja, mycket mer hade jag velat göra, men orken och tiden räcker inte till, nästa gång kanske. Här kommer lite bilder;

