Vintern har till för några få dagar sedan, varit en helt lagom kall vinter och en fin snörik jul. För min del så får vintern gärna vara slut efter jul och nyår, men det är då det värsta börjar. Det har under några dagar varit ca -15 grader här och just nu är det – 17. Detta tycker jag är väldigt onödigt. Det är ingen som tycker att det är speciellt skönt, i alla fall ingen i min omgivning och inte jag. Huden blir torr och kliar. Håret blir statiskt och platt. Man vill inte gå ut. Man måste ha en massa kläder på sig för att kunna vara ute. Det blir kallt inne vilket kostar mycket onödiga pengar. Jag kan bara inte hitta något positivt med att det är så kallt, så varför måste det vara så kallt i Sverige speciellt i januari av alla månader och överhuvudtaget?

Håller tummarna för att det ska bli en skön och mild vinter snart igen samt drar musknappen mot bredare varmgrader.

Hej och hopp.

