Etiketter

,

Trott eller ej, men jag har faktiskt haft lite pyssel för mig under några månader och nu är jag klar. Fast det har varit seeeegt och har tagit lång tid att bli klar, även fast i själva verket så tog det inte så lång tid, men det har gått många dagar emellan innan lusten föll sig på :).

Så vad har jag gjort? Jo, jag har målat keramik dockor. Idèn kom upp när jag köpte en omålad keramik flicka på kupan för 5 kr. Jag gick länge och tittade på henne och tyckte hon var söt, tills jag kom på att jag kunde faktiskt måla henne då köpte jag henne direkt. Jag har ingen före bild på henne, men så här ser hon ut nu och hon står på pyrets skrivbord.

SONY DSC

Sedan kom jag på att vi har tre stycken dockor i keramik på Höglia, (vår gård). Det som är så roligt med dom, det är att dom är gjorda av människor som har bott på gården då de har gått kurs där samt att årtalet och initialer är ingraverat. Nu har dessa dockor också fått liv i sig efter alla dessa år som de har stått omålade. En ny lite rolig hobby :). På dom har jag före och efter bilder på också. (den ena hann jag måla lite på, innan jag kom på att jag kanske skulle ha tagit kort innan).

SONY DSC

SONY DSCAlla damerna är gjorda år 1976. Nästa gång vi åker till Höglia, då ska jag ta med damerna och ställa dem i fönstret där de hör hemma 🙂

