Etiketter

Alla har väl hört talas om yoga och vet kortfattat vad det innebär. Jag är en sådan som har testat något pass här och där bara för att göra något annat. Jag som har varit en aerobic tjej sedan 16 års åldern, har verkligen följt utveckligen av denna form av träning. Det var väl där som jag kom i kontakt med det när man började köra pilates, power yoga och nu body balance där ingen av dem är ren yoga, utan man har tagit övningar från olika sorter och blandat ihop så att det blev olika pass. Men jag fastnade inte riktigt för dessa pass då denna from av träning inte tilltalade mig. Första gången jag provade ”riktig” yoga, var gravidyoga när jag var gravid såklart, vilket var jätteskönt och bra, ända nackdelen var att  den hölls i Sundsvall och av den anledningen fortsatte jag inte då det blev för jobbigt med resandet fram och tillbaka. Sedan har jag inte tänkt så mycket på det. Jag fortsatte med lite olika former av träning periodvis. Nu på slutet har det varit mest grupp och gymträning som avtog rejält efter halva hösten dels på grund av att jag har varit förkyld hela hösten och dels för att en kraft inom mig sa ifrån. Jag bokade in mig på pass, men när jag skulle dit så avbokade jag dom. Viljan, motivationen och orken fanns inte för att gå dit. Jag prioriterade hellre att få vara utomhus, då jag annars sitter inne hela dagarna. Jag har fortfarande inte hittat viljan att gå till gymmet och därför har jag sagt upp mitt medlemskap där.

Jag känner att jag behöver hitta något annat, något som tilltalar mig där jag befinner mig idag och det har jag hittat nu. Yoga. Det är min första termin och ett helt okänt område för mig, men jag mår så bra när jag får yoga. Det var det här jag behövde. Det ska verkligen bli kul att fördjupa sig i yogans värld som är en hel vetenskap 🙂

Att lyssna på kroppen har varit min första lektion.

 

 

