SONY DSC

För drygt en vecka sedan så var vi i Turkiet och hade det soligt och varmt, när vi kom hem så var det fint väder och väldigt varmt för årstiden den helgen, sedan kom hösten. Hela veckan regnade det och mot slutet av veckan sjönk graderna rejält. Knappt 6 grader ute på morgonen. Nu är hösten kommen på riktigt. Graderna sjunker  väldigt snabbt, det blir mörkare och mörkare för varje dag, många blir sjuka och även så jag. Det känns som en repris från förra året, då var vi i Spanien och efter det så åkte jag på en förkylning som jag hade i mig resten av terminen. Nu börjar den värsta tiden med mörker och sjukdomar och som många bävar för. Det känns som att kylan kommer tidigare för varje år. Jag hoppas att denna förkylning inte håller i sig lika länge. Jag hatar verkligen att vara sjuk, så det blir en tur till hälsokost affären för att köpa en dos vitaminer för att kurera mig och slippa fler sjukdomar. Sedan så ser jag fram emot soliga och fina höstdagar, men kylan och mörkret skulle jag helst vilja slippa.

Nästa helg är det Bollnäs Ess 2013 och som jag ser fram emot och gärna vill vara med. Så snälla förkylning, försvinn din väg och kom aldrig tillbaka :).

