Ett år har precis tagit slut och ett nytt år har börjat, återigen. Jag brukar ha en positiv känsla när ett nytt år börjar, men denna gång har denna känslan ännu inte infunnit sig och jag funderar över varför?! Jul och nyårs vädret har inte varit det bästa i år vilket jag tror är den största orsaken för min del. De grå tunga molnen och regnet har inte velat ge med sig vilket skapar en något negativ känsla i mig. Jag är trött och oinsperierad! Jag har idag surfat runt väldigt mycket för att hitta något som jag ska göra under år 2014, men blir bara mest förvirrad över vad det är jag egentligen söker efter. Det känns jobbigt och en rastlöshetskänsla infinner sig. Denna långa ledighet som jag längtat efter har snart nått sitt slut och jag har fram till nu inte tagit mig an det som jag hade tänkt. Som tur är några dagar kvar och jag kanske hinner komma igång med någonting, nu när man har energi över till andra saker. Det skulle vara kul att ha något projekt på gång.

Trots att år 2014 hittills känns otroligt tung så kommer det att bjuda på några för oss stora happenings. I April firar vi vår 5 års bröllopsdag och Dan blir 45 år. I sommar tar Richard studenten och jag fyller 40 år. I höst kommer Engla att börja skolan. Allt på en gång, så det kanske är bra att inte ha allt för stora projekt på gång också.

Så jag önskar mig själv en god fortsättning på detta och hoppas på att göra det bästa av det, sedan får ödet bestämma resten.

