Det här med nyårslöften har jag slutat upp med sedan några år tillbaka, men efter en julledighet med massa gott och mat, stängda gym, dåligt och regningt väder gör att man vill krypa ur skinnet. Igår var en sådan dag för mig. Jag har under en längre tid tänkt att jag måste komma igång och röra på mig. Det har jag gjort i och för sig i flera år, men nu är gränsen nådd så jag tänkte att två pass i veckan måste jag kunna få till och inte minst att faktiskt ge den tiden till mig själv och prioritera det. Jag är expert på att prioritera andras tid. Innan familjelivet var jag väldigt aktiv inom träning och när lilla pyret kom så var ju det av första prioritet. Nu har jag varit ledig ett tag och då känns det enkelt, men jag vet hur svårt det kommer att vara, när man efter en lång dag på jobbet måste iväg och träna, när jag helst vill vara hemma med min dotter som jag inte har sett på hela dagen. Det har jag väldigt svårt att slita mig från. Ett pass börjar rätt så sent på kvällen och då hinner jag vara lite med lilla pyret. Det andra passet börjar ganska direkt efter jobbet, men då har jag förhoppningsvis varit med henne på ridlekis innan (vet inte om ridskolan kommer att fortsätta på samma dag) då jag slutar tidigare dessa dagar. Så det borde funka. Sedan har jag helgerna och övriga vardagar kan man ta sig på promenad vilket inte är tidsbundet.

Så mitt mål inför år 2014 är att prioritera lite träningstid till mig själv så att jag håller mig frisk, orkar med vardagen och mår bättre. Jag önskar mig själv lycka till! 🙂

 

